23 Nisan 2009 Perşembe

çolukluk çocukluk

23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramınızı kutlamadan başlamak istemedim. ama bu cümlenin ardından kendinize sormanızı istiyorum "ben ne kadar çocuğum?" veya "ne kadar yetişkinim?". aklımızı daha ufacık yaşlardan itibaren karıştırmaya başlayan "adult" tayfa hala karıştırmakta. hiç bir zaman bilemedim ben çocuk muyum yoksa yetişkin mi.

altın günü adında düzenlenen underground dedikodu ortamlarına yani misafirliğe gidilir mahallenin güzel kızı merve de oradadır. türlü şirinlikler yapılır aliyle merveye. arkada sessiz bir şekilde merveyi sinsi sinsi dikizleyen emrah ise olgun çocuk ayaklarındadır. hiperaktif formatta takılan ali artık ayak bağı olmaya başlamıştır. çünkü merve de en az emrah kadar ağırbaşlıdır. plan b ye geçilir ve aliye kurulan bu cümle hedefe doğru atılan ilk hamledir : "ali siktir git amk başım ağrıo"... artık mahalle büyüklerinden , abilerden , dayılardan , babadan kapılan bir oturma şekline bürünülür. pencereden dışarıya bakılarak sanki ciddi birşeyler düşünüyor imajı yaratılır. yan gözle merveye kesik atılır ama merve emrahla çoktan görmek istemediğimiz şekillerde objektiflere poz verir. emrah merveyi alır ve balkona gider geldiklerinde daha bir şen şakrak hava vardır tavır ve hareketlerinde. atroksiyonalist tavırlar o zamandan kendisini göstermiştir. kenarda aptal saptal şeyleri arabalara benzetip kendi kendine icra ettiği oyunundan alınır ve bir güzel plan program çerçevesinde intihar komandosu olarak göreve gönderilir ali. plan basittir emraha gidip tokat atacaktır, emrahın verdiği sert tepki sonucunda emraha 2 kişi dalıp bir güzel façası bozulacaktır. bölece yiğidolar olarak nam salıp merveyi tavlama yolunda büyük bir adım atılacaktı. avına sessiz bir şekilde yaklaşan ali güzel bir tokat patlatır, ve emrahın hamlesi beklenir. emrah kendinden beklenen o sert çıkış yerine göz yaşlarına bürünmüştür plan suya düştüğü gibi mervenin sert bakışları altında hayattan soğunur. emrahın ağlamasıyla ali anneller tarafından ablukaya alınır. ağzı pek sağlam olan ali hiç durmaz ve "o söledi ben de vurdum" diyerek birinci tekil şahısı gösterir ve içten içten ağlayarak salya sümüklük mertebesine erer. ve o birinci tekil şahıs emrahın kindar bakışları altında, mervenin nefreti, validelerin ise " utanmıoyor musun çocuğum. eşşek kadar oldun büyüdün ama hala ortalığı birbirine katıyorsun" gibi cümlelerinin altında ezilir. anne gelir "senle görüşücez rezil ettin beni. artık çocuk değilsin şunu sok kafana" diyerek çocukluğumu öldürücü cümleleri bir anda sarfederek beni derbeder etmiştir.

küçük yaramazlıklar ardından kurulan oğlum büyüdün sen bak kocaman oldun cümleleri artık ağır başlı olmalıyım mahalle kahvehanesinde güzel bir yer kapmalıyım, deri ceket,yumurta topuk kundura şekli yapmalıyım, bir tane de 33lük buldum mu tamam işte büyük adam oldum.

gel gör ki bu büyük adamlığın ömrü uzun değildir. baba hade ben de geliyim senle şuraya "koçum şimdi bu pek de senin yaşındaki çocuklar için uygun değil. sen büyü beraber gideriz". anne biz çınarcığa gidiyoruz yüzücez azıcık. " ne çınarcığı olmaz. git babana söle sen daha büyümedin o kadar". ulan hane eşşek kadardım. hane artık farkına varmalıydım. hane merve de ağırbaşlılıktan hoşlanıodu, yüzüme bakmıyor yolda görünce kafasını çevirior. nasıl olcak bu iş?

hade neyse o dalgalı bir süreç olduğundan kıstaslara göre büyüklük ve küçüklük değişebiliyordu. geldik kaç yaşımıza hala bir takım soru işaretleri var. "sizin yaşınız küçük, ilerde bu mevzular hakkında karar verme yetiniz olacak" gibi cümleler duymuyor muyuz? evde ayaklar uzatılmış türlü çizgi filmlerden biri seçilmiş ve iştahlı iştahlı izlenirken odaya giren ve yaşı ne olursa olsun kişinin kurduğu ilk cümle "çocuk musun lan sen" değil mi? ben de bilemiyorum ki nasıl davranmalıyım... merve de feminist olmuş çok sonradan duydum..

2 yorum:

  1. kardişş süpersin. mervenin face i tosla bi ara bana :D

    YanıtlaSil
  2. kardiş merve fenalarda kanka :P eyw bu arada saolasın kankam :)

    YanıtlaSil

durma yolcu okumaya devam et