11 Mayıs 2009 Pazartesi

boktan bir muhabbet

-yokluğunu hissettiriyosun soul.almighty-

edebiyat dediğin şey koskocaman bir boktur. insanın içinden gelir, kimse zorla bir şeyler yazdıramaz insana. bu açıdan yanlış bir tespit olduğunu sanmıyorum. mağzur görün. ve her bok gibi sıcak olanı makbuldur.

ne diyoduk? hee evet bok diyoduk. insanî ihtiyaçlar açısından da bok veya çiş gibidir. insan bi kere alıştı mı yazmaya kimse engel olamaz. ishal olmak da makbul değildir ama geldi mi de tutmuycaksın kardeşim. salıcaksın gidicek. maazallah fazla tutarsan kabız olursun bi daha hiç bir şey yazamazsın. benim gibi blog ishali olunca kötü yazıların için bahanen olur en azından; iyi insanın içinde kötü şey durmazmış diye.

büyük şair hasan hüseyin korkmazgil kendisinin aşk şiiri yazamayacağı söylendiğinde 'aşk şiiri' diye bir şiir yazmıştır ve orda şöyle bir şey geçer:
'sen aşk şiiri yazamazsın
hasan hüseyin
çünkü sen
gagasından tutup kuşu
öt kuşum
öt kuşum
demiyorsun
çünkü sen
yedirip çiçekleri ineğe
koklayıp gerisini ineğin
kok çiçeğim
kok çiçeğim
demiyorsun

öpüşmek başka şeydir
yiğidim
öpüşmeyi düşünmek başka
sevişmek başka şeydir
güzelim
sevişmeyi düşünmek başka'

aslında en güzel aşk şiirlerinden birini böylece yazan hasan hüseyin de aynı şeyden bahsetmiyor mu?

ölümü düşünmek başka şeydir dostlar ölmek başka. daha ölmedik burdayız kokmayın. sadece kötü kokan bişeyler karaladım o kadar.

1 yorum:

  1. kanka ben kuşumu tutup öt kuşum öt kuşum diyorum bazen ama hiç kok çiçeğim kok çiçeğim demedim...allah çarpsın...neyse, bu iğrenç espirimin pipisinin boyu elbetteki bu güzel yazıyı ve harikulade şiiri baltalamaya yetmeyecektir. sanırım bu yazıyı noktası virgülüne en iyi anlayan da benim, piçerim sağolsun, eline sağlık, biz seni çok iyi biliyoruz kardeşim, ama sen de anla bizi, korkusuna yenik düşmemesi elde mi insanın, kardeşini kaybetmeyi aklına bir bıçak yarası gibi düşürdüğünde ?!

    ...sıçamıyorum ali...

    YanıtlaSil

durma yolcu okumaya devam et